Skip to content

Bara en vecka

juli 5, 2010

I kväll har jag igen varit på fest, men den här gången kom jag faktiskt hem strax efter klockan 21. Och det var allt tur det, för här hade mannen i mitt liv fixat middag med både rårivet och sallad.

Nu är det bara en vecka kvar så rycker minstingen in. Huuuuu, hur skall jag klara mig då? 🙂
Nåja, han har ju varit borta hemifrån i veckorna de tre senaste åren redan så jag är van. Annat är det med hans kompis’ mamma…

Och nu får ni verkligen ursäkta, men jag skall dricka två klunkar cider och fläka ut mig i fåtöljen och bara flämta….

From → Fritid

2 kommentarer
  1. gilla permalink

    här är det samma sak….vår yngre son åker in i milin nästa måndag också….vet int vem som har mera pirr i magen, han eller jag……men säkert ska det väl gå bra, han har ju bott på internat och klarat sej bra själv, nu har han jobbat ca 9 månader, så litet ombyte kanske helt enkelt blir roligt för hans del, återstår att se.

    • inges permalink

      Hur det går beror ju också på så mycket mera än killarna själva, vad får de med sig för kamrater, blir de sjuka, är befälet bra osv. Men det lönar sig inte att fundera över sådant på förhand. Man får ta det som det kommer. De två äldre bröderna råkade bägge ut för lunginflammation när de gjorde sin värnplikt. Just då var jag inte särskilt glad över den finska armén. Tyckte det var så onödigt på något sätt. Den tredje brodern, som kom civil nu i januari råkade igen ut för svininfluensan. Låt oss hoppas att minstingen klarar sig undan sånt.

Kommentera

