Skip to content
Tags

Kokt kräfta

juli 12, 2010

Lugn, bara lugn, vi har inte börjat tjuvkräfta i ån. Det är bara det att jag ser ut som en kokt kräfta. Och då har jag inte ens varit ute mera än att jag har hängt tvätt och tagit ner den samt gått några steg på gårdsplan. Och resultatet: Jag är grisskär på rygg och axlar. Det svider förstås. Trots UV-varning förstod jag inte att solen faktiskt är så stark att det inte ens går att vara ute knappa 30 minuter. Och då i ca 10 minuters snuttar. I morgon hänger åtminstone inte jag tvätt förrän solen gått ned. 🙂
Som sagt för hett och samma hetta utlovad åtminstone till torsdagen. Huuu!
Hoppas bara att beväringarna, som ryckte in i dag,  inte behöver stå alltför länge i solgasset. Tänk om de får värmeslag…

Ja, och kräftorna då, tyvärr flodkräftorna här i ån har dukat under för pesten…

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. gilla permalink

    fick ett sms just innan tystnadsdags fr Drakan i måndagsomkvällen att det var hett som faan, över +30 grader…..nu testas dom nog verkligen på alla planer, tål dom värmen och allt det där nya dom dessutom ska lära sej så blir dom nog härdade till 1000 o klarar vad som helst.

    • inges permalink

      Ja, hoppas de står ut tills svalkan kommer. Har talat med vår rekryt både på måndagskvällen och i kväll. Läkargranskningar på gång och mycket nytt enligt honom. Han tyckte ju nog att jag som vissa andra mammor, enligt uppgift i HBL, kunde ringa till brigaden och be att dom senarelägger väckningen! 🙂

Kommentera

