Skip to content
Tags

,

Ja, se ungar!

juli 22, 2010

Ja, jag vet att det heter egna barn och andras ungar, men i går var jag så ilsken på äldsta ättelägget att jag hade lust att dänga honom i huvudet med min allt annat än lätta handväska.
– Sjuttons unge, sa jag faktiskt till honom och morrade och knorrade.
Han satt lugnt i framsätet och pustade och torkade svetten ur pannan.
Mitt utbrott i går berodde på att han vägrade gå ur bilen och komma med till Skeppsbron och äta. Han bara vägrade. Och jag som tackade nej till stödmacka hos min mamma. Och jag som flängde iväg från Borgå till Lovisa och var hungrig som en varg.
För att göra saken ännu värre vägrade han också stiga ur bilen när vi skulle handla. MORR! Där fick jag ensam kryssa mellan hyllorna, för att inte tala om packandet i väskorna från det alltför korta kassabandet. Först när jag kom ut med fullastad kärra steg han ur bilen och lyfte in allting.

I dag skulle jag kunna kyssa marken framför hans fötter. Falla ner och tjuta av tacksamhet och bete mig allmänt mammafånigt. Men det är allt bäst att låta bli sådana utbrott för då kanske han bums avbryter sin storartade insats i hushållet. Han har alltså idag rensat i två kylskåp och ett svalskåp samt torkat ur och skurat. Ni må tro att jag är tårögt tacksam.
Ja, se ungar!

Nu är det ju då svårt för mig att göra ingenting, men visst är jag ändå lite bortskämd? 🙂

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

