Skip to content
Tags

Äntligen, äntligen

juli 24, 2010

Äntligen regn. Vaknade tidigt i morse till det underbara ljudet av regndroppar.
Äntligen svalt. Det drar t o m lite kyligt om benen. 🙂
Äntligen går det att röra sig utan att det rinner litervis med svett.
Äntligen känns luften klar och ren och det går lätt att andas.

I går hade jag tänkt hoppa över fredagsstädningen. Men då kom äldsta ättelägget farande som en Spick&Span-tromb. Nej, här skulle fejas för dottern med sambo var på ingående. Eh, snälla låt mig slippa. Men det gick ju inte för sig, så jag fick helt enkelt masa mig ur gungan och lämna virkningen.
Suck. Men visst är det nu skönt att ha det fint i köket. Tack och lov hade äldsta ättelägget den energi, som behövdes. Han är helt fenomenal på plockande och sorterande. Skönt att ha någon som slänger bort allt onödigt. Han sorterade bort alla sommartidningar. Jag fick grälor för att jag löst en hel massa korsord i HBL och aldrig skickat in dem. Tänk nu vad allt jag hade kunnat vinna om lyckan stått mig bi. 🙂
Köksgolvet borde visserligen ännu torkas, i synnerhet som jag tvättade Signe i går. Om ni tror att hon är från Ikea har ni gissat helt rätt, likaså om ni tror att man går på henne. 🙂

Gårdagens bästa uttalande i vårt hus var när mannen i mitt liv sa:
– Jag tar hand om disken.
Tyvärr hann vare sig jag eller äldsta ättelägget spela in uttalandet. Men vi är alltså två vittnen som har hört mannen i mitt liv lova ta hand om diskandet. Och det bara för att slippa fixa i köket så diskmaskinen skulle fungera utan extra slangarrangemang. Jag skall inte gå in på detaljer här, men det hela handlar om att köket borde grundrenoveras. Alternativt skulle det vara dags att överge det här rucklet och flytta nån annanstans. Men vart? Sådant vill förstås mannen i mitt liv inte höra talas om. Var i hela världen kan man gå några steg från kökstrappan och plocka både blåbär och hallon? Jo, det är ju bekvämt och bra på sommaren, men listan med allt som INTE fungerar här hemma hos oss är tyvärr längre än plussidorna. Det här är liksom en evighetsdiskussion, så det är bäst att inte dröja kvar vid den. Skulle jag bara veta var och hur jag vill bo hade ju det hela varit ur världen för länge sedan…

Det att mannen i mitt liv lovat sköta disken leder till att vi för tillfället är utan rena tallrikar och gafflar. Jag fyllde visserligen diskmaskinen igår, men han fick aldrig vattenslangen dragen och kopplad. Det får väl bli engångskärl i dag då eller alternativt äta ute. 🙂

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

