Skip to content
Tags

Rebus

juli 25, 2010

Samma dag, som vi fick vykortet från Mora, fick jag också ett kort och koncist e-postmeddelande: ”Tack. Du är en resurs”. Klart jag blev glad över det och tjoade till. Mannen i mitt liv, som är skeptisk till datorer och framförallt Internet, skyndade till min undsättning och frågade vad som stod på. När han fick reda på orsaken till min livlighet framför datorn sade han:
– Nej, nej, det är nog ett tyrckfel. Du är en palindrom.
– Öh, palindrom? Men jag heter inte Otto.
– Nej, nej, jag menar en rebus. Du är en rebus.
Gissa om jag blev glad. En så vacker komplimang har jag inte fått på länge. Tänk att jag ännu är en gåta, en rebus, för mannen i mitt liv efter 30 års äktenskap. Inte konstigt att vi är ihop ännu eftersom jag inte har blivit tagen för given och fortfarande kan överraska honom. Han vet alltså inte var han har mig. 🙂

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

