Skip to content

Virrvarr

augusti 26, 2010

Både i min hjärna och i vårt hem råder det nu just virrvarr. Allting går så snabbt nuförtiden. Köket är fyllt av flyttgrejor. Nästyngsta ättelägget åker iväg västerut i morgon. Vi har förstås vetat om den här dagen ända sedan han sökte in till yrkeshögskolan. Men nu var dagen här helt plötsligt. Själv är han inte alltid så organiserad. Det innebär förstås att det blir bråttom med vissa saker som till exempel att få hans lakan rena och torra. Nå, nu flyttar han ju till all tur inte till världens ände så det går ju att återvända hem och fylla på det som glömts och fattas. Skönt är det också att det nu finns både kärl och sängkläder att ta från. I höst har jag inte behövt vandra runt i affärer och bygga upp ett nytt hushåll. Nånting som jag har sett att andra mammor har gjort med sina vuxna och halvvuxna barn. Han har ju körkort och tillgång till bil så en hel del får han handla själv på plats. Rörande nog dög en av de pannlappar jag virkat och hamnade med i flyttlådan.

Själv har jag virrat omkring idag i min Adam-plåtlåda med mannen i mitt liv som chaufför. Från Lovisa till Lappträsk, till Borgå för att avsluta i Helsingfors. Första gången i mitt liv, som jag fick besöka Biltema. Men ack vad besviken jag blev då jag inte hittade de där stora bitarna som man kan pussla ihop och lägga på golvet. En förpackning skulle ha kostat 6,99 euro. Men inte att en endaste en förpackning stod att finna. Tomhänta gick vi därifrån, men jag nappade ändå Biltemas katalog för hösten/vintern 2010-11. Gissa vad jag hittade i katalogen? Jo, just den där förpackningen. Den skall alltså finnas till salu. Morr!
Och vad hade jag tänkt göra med de där bitarna då? Jo, foga ihop dem och spänna ut både stickningar och virkningar på dem, alltså blocka.
Har ingen håg till ovannämnda affär, men vill ju ändå ha förpackningen. Skall försöka med lock och pock få någon av karlarna i huset att uppoffra sig i något senare skede. Kunde till exempel vara en ytterst lämplig julklapp för mig eller hur? 🙂

Celebert besök från väst har vi också hunnit ha. Det blev alltför kort.

Mannen i mitt liv var jättesnäll, som tog mig till Biltema, inte sant? Men så hade jag ju också snällt suttit i bilen och stickat medan jag väntade på honom i Lappträsk, i Borgå och i Vanda. I morgon har jag löfte om att få följa med österut. Få se om jag då också får besöka någon spännande affär? 🙂

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

