Skip to content

Skrivbart i bloggen?

oktober 11, 2010

Vad får man skriva om i bloggen, var diskussionsämnet runt köksbordet hemma hos min mamma i lördags kväll. Någon gemensam röd tråd kan jag inte påstå att vi hittade annat än att hänsyn bör tas till nära och kära och allting är inte lämpligt att tuta ut. Förstås tyckte vi alla att man skall hålla sig inom lagens ramar, visa respekt osv. Men gränsen mellan vad som är OK att skriva om är ändå hårfin. Dottern tyckte till exempel att det var helt OK att berätta om mormors avblåsta tak. Däremot borde jag inte ha berättat om takläckaget här i vårt eget hus. Riktigt vari skillnaden ligger blev jag inte klok på? Ett gammalt hus dras ju med skavanker, ett faktum som helt enkelt kan konstateras.

Själv tycker jag att det skulle bli alltför tråkigt att skriva om jag aldrig skulle få vara ens lite personlig. Borde jag  kanske köra  med enbart sakligt torra inlägg i en veckas tid? Tror ni att jag skulle klara av det?

Vad man sedan får och inte får göra med foton hann vi aldrig diskutera.
En sak är dock säker, vad mormor gjorde under veckoslutet håller vi alla tyst om! 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Alice Bäckman permalink

    Du skall absolut forsätta skriva personligt och underhållande! Det är ju det som är roligt att läsa. Men jag sku absolut måsta få veta vad mommo gjorde på veckoslutet!!

    • inges permalink

      Tack. Då fortsätter jag på den personliga linjen. Men vad mommo gjorde måste nog dessvärre censureras. 🙂 Kan bara konstatera att hon hade min lillebror på besök från Åland och han hade handlat lite på båten…

Kommentera

