Skip to content

Pudersnö

oktober 15, 2010

Vinden har mojnat och marken täcks av pudersnö. Gryningen har kysst min panna och jag har slitit mig ur världen mellan bokpärmarna. Gnuggar sömngruset ur korpgluggarna och njuter av spraket från brasan i vedspis och kamin. Vintern ligger bakom hörnet och kurar.

I dag är jag LEDIG med stora bokstäver. Tänker inte svälja ens den vackraste groda. Förra veckan förhastade jag mig och svalde den fulaste grodan först. Det fick till resultat att firmans bokförare fick något lätt skärrat i blicken och undrade om han möjligtvis tappat bort en månad. Nå, det hade han ju inte gjort. Det var undertecknad som var i högform och stökade undan högar och prasslade och sorterade med verifikat och kvitton. Till råga på allt var jag ute i så pass god tid att jag  ännu hade haft en hel månad på mig.
Det misstaget gör jag alltså inte om, nu är det ledighet som gäller. Och då kan ju nästan vad som helst hända. Tvättmaskinen kanske fylls, tidningshögen minskar eller kanske rent av försvinner, diverse e-post får svar, den stickade baskern blir färdig….

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

