Skip to content

Att skriva eller inte…

november 15, 2010

Tappar ibland orden och tänker att nu får det vara nog med skrivandet, för det är ändå meningslöst. Varför öda dyrbar tid med text när det finns så mycket annat? Ja, ja, för tillfället är jag som den värsta tonåring, som vill göra allt på en gång och genast. Och det betyder att jag inte hinner med mycket annat än jobbet. Men i morgon tror jag bestämt att jag skall skärpa mig. Och det går väl bra när det ändå är ledig dag?! 🙂

Veckoslutet rusade förbi och jag har varit kulturell, för på lördagen hann jag med att både besöka bokcaféet och lyssna på Hannu Rinne, som skrivit Perinnemestarin remonttikirja och  lyssna på spelmanslagets kyrkokonsert på kvällen. På söndagen, dvs igår, var det kultur av annat slag som gällde. Då stod jag i köket nästan hela dagen. Resultatet blev lövbiff och mos, rårivet, grönsallad och dotterns underbart goda chili-paprikasås. En hellyckad farsdag alltså och tack till mamma som såg till att vi fick tårta på bordet.

From → Fritid, Litteratur

Kommentera

Kommentera

