Skip to content
Tags

Ingen julstämning

december 15, 2010

Djup suck. Medan andra i omgivningen glatt delar med sig av hur de bakar, gör lådor,  kokar knäck, städar, pyntar, stickar, paketerar julklappar, känner jag inte för att göra något alls av det där. Nej, tack. Låt mig bara få sjunka ner i favoritfåtöljen och läsa några rader och glömma hur tiden går.

I dag stod jag i affären och grävde bland de djupfrysta skinkorna, utan intresse. Fattade inte vilken sort jag borde ta eller om den alls skall inhandlas nu. De flesta skinkorna var dessutom så stora att de inte ens ryms i vår ugn. Kan slå vad om att det inte finns något urval alls nästa vecka då jag väl snällt måste satsa på en grisdel.
Lite tröst fick jag av kollegerna idag. Tre av dem har ingen julstämning de heller.
Julkorten fick jag dock skrivna sent i går natt och på posten idag. Det var väl bra?

From → Ditt och datt

8 kommentarer
  1. Visst var det bra att korten blev skrivna och instämplade för ½ assit ännu idag 😉 tycker jag.
    Köpte faktist en skinka idag, tänkte att jag tar en i närbutiken nu medan det finns en mindre kvar, behör ingen bjässe.Jul i träden åtminstone här 🙂

    • inges permalink

      Duktigt gjort. Måste nog skärpa mig och få någonting att steka här också. 🙂
      Faktiskt är det mycket julstämning utomhus och kallt.
      Själv funderade jag lite smått på att hänga upp gamla CD-skivor som extra glitter i äppelträdet. Men vi har en koltrast som trivs så bra i det trädet och jag vill inte skrämma bort den.

  2. Skönt att uppleva att man klarar sig utan julstämning. Då jag hör ordet stämning ser jag bara en massa poliser framför mig.

    • inges permalink

      Ah, det där skall jag ta vara på och glädja mig åt att stämning i det här fallet saknas. Tack för tipset. 🙂

  3. mumsen permalink

    Önskar en God Jul och Ett Gott Nytt År
    Här kommer ett hästlass med julekramar, hoppas de höjer stämningen lite iaf. JULEKRAMAR 😉

    • inges permalink

      Tack för kramarna. De gjorde så jag orkade fixa lite grann i alla fall.
      Hoppas att du har haft en skön och fridfull jul. Önskar dig ett riktigt gott och lyckosamt nytt år 2011.

  4. gilla permalink

    här har det varit uselt med julstämningen i år också, och inte hann jag med både det ena o andra som jag helst skulle ha velat få gjort, men julen kom ändå och huvudsaken jag fått fira den med min kära familj. det går lika bra med mindre mat och kakor, speciellt nu när juldagarna inträffade över ett veckoslut, jag skulle gärna ha velat ha en längre jul…..God fortsättning på Julhelgen!!!! Kram!!!

    • inges permalink

      Ja, mindre av allting skall det nog vara nästa år och ev. skippar jag julmaten helt och hållet. Visserligen är det bekvämt att sedan bara kunna värma, men så trött man blir på den maten.
      Hoppas att du har haft en riktigt fin helg. Önskar dig ett riktigt gott nytt och lyckosamt år 2011.

Kommentera

