Skip to content
Tags

, ,

Julfrid

december 27, 2010

Här har det rått julfrid i min blogg. Inte minsta lilla inlägg på en hel vecka. Huhu, verkar nästan som om jag övergivit skrivandet. Men lugn, bara lugn. Nu är jag tillbaks efter julstöket. Helgen har firats lugnt och stilla hemmavid. Svägerskan blev nog lite lessen då vi inte brydde oss om julkaffe hemma hos henne på juldagen. Då skulle mannen i mitt livs alla systrar sammanstrålat och… Men det var så skönt att vara hemma och låta gästerna, dottern med sambo, komma hit i stället. Skulle vi ha tänkt efter lite kunde vi ju ha tagit chokladtårtan under armen och stegat iväg.

Ja, just stegat, för batteriet till min Adam-plåtlåda hade laddat ur. Det är gammalt och borde kanske bytas ut mot ett nytt. Men nu påstår förstås mannen i mitt liv att man inte kan vara riktigt säker på att det just är batteriet som krånglar när fordonet inte vill starta. Hmmm…
Nå, dessvärre drabbades han själv av konsekvenserna när dottern och han skulle iväg till gravarna på julafton. Visst kom de fram, lite försenat, men sen blev det problem att komma därifrån…
I onsdag behöver jag dock själv kunna ta mig iväg på fyra hjul till stan…

Före julen var jag faktiskt riktigt flitig och fick en hel massa gjort. Lyckades bland annat både tömma och fylla skrivbordet. Tappa bort tre julklappar, varav jag hittade endast en. Bakade både jultårtor, chokladtårta, stekte skinka och kokade bondost. Men, men… nästa år skall jag nog inte ha julmat alls. Det får bli korvsås och potatis. 🙂 På juldagen åt vi faktiskt pizza i det här huset. I dag har jag ännu värmt lådor och köttbullarna, men nu vill jag inte ha julmat alls mera. Instämmer med dottern, som tycker att nyåret är mycket bättre för då får man äta vad man vill och hon skall ha knackkorv, potatissallad och pommes frites. Själv tycker jag att lite tex mex-mat skulle vara kanongott.

Den här julen har vi saknat nästäldsta ättelägget och hans sambo.

Vi fick nöja oss med besök av Igge på självaste julafton.

Vemodigt blir det också på nyåret för då är familjen igen decimerad då nästyngsta ättelägget åker västerut. Men vi har glädjande nog fått en inbjudan om att fira i grannstaden. Tror ni vi vågar lämna katterna ensamma med tanke på allt raketsmällande?

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

