Skip to content

Som ett fån

januari 6, 2011

Och så stod jag då där, som ett fån, i den vintriga snålblåsten med sjalens fransar fladdrande och korken i min hand. Jag hade fått göra ett extra varv med Adam plåtlådan, för den ena apparaten var ur bruk. Och nu tryckte jag först in den svenska flaggan. Men sedan blev det stopp. Vilken pistol skulle jag dra? Den som kostar 3 cent mera eller den nya osäkra? Vilka av alla fakta jag snappat upp kan jag lita på? Att plåtlådan klarar av det nya råder det ingen tvekan om, men om den bensinen är mera explosiv? Det går åt mera? Finns det någon opartisk källa att vända sig till och göra jämförelser?
Skulle jag räkna, enten, tenten…?
Suckande gjorde jag mitt val, höjde oktanen och skippade det nya. Mannen i mitt liv tyckte jag gjort rätt när han snabbt räknade i huvudet. Själv är jag fortfarande osäker.

Och att det inte går att lita på nån fick jag höra i radions nyheter på väg hem.  Att trippelvaccinet skulle förorsaka autism är bara bluff och båg. Den engelska läkaren som påstods ha gjort en vetenskaplig undersökning hade fått betalt för att vinkla resultatet så att advokater skulle kunna mjölka pengar. Eländes elände.  Och tänk så många som vägrade låta sina barn vaccineras. Men å andra sidan, är det bevisat på riktigt att inga sidoeffekter från vaccinet föreligger?
Ja, så står jag då där igen som ett fån med mina funderingar. Bäst att bänka mig framför TV:n och totalt koppla loss hjärnverksamheten. Peter Haber som Beck får hjälpa mig med det uppdraget.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

