Skip to content

Kalles kaviar

januari 31, 2011

Insåg med håret på ända att jag inte heller i kväll kommer att hinna med allt jag vill, måste och borde. Tillbringade förmiddagen i vävsalen och det är en bra start både på veckan och måndagen. Låt vara att jag fick riva upp tre gånger innan både läraren och jag var nöjda med resultatet. Sedan gick ju resten av bara farten och jag hade kunnat väva hur länge som helst.
Här hemma tappade jag sedan energin. Krångliga telefonsamtal och besvärlig e-post gjorde att jag tappade sugen, blev olustig och fick inget ur händerna.
Smått stressad blev jag när jag skrev ut februari månads schema, trots en veckas sportlov.  Men nästa vecka är arbetsdryg. Verkar som om allting har hopat sig till vecka sex, men skyll inte planeringen på mig. 🙂
Lite lessen är jag också, för snart reser dottern iväg. Låt vara att utlandsvistelsen är tillfällig, men, men… vem skall nu förgylla våra veckoslut, ringa och säga att jag skall sätta på tv:n för nu är det stickning i rutan, tala allvarsamt om bröderna, ställa upp för mormor osv.?

Ikväll motades hungern med knäckebröd och Kalles kaviar. Gott, men kanske inte direkt hälsosamt? 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. emilia permalink

    Just det, utlandsvistelsen är endast tillfällig så det är ingenting att vara ledsen för! Jag tror Fredde får sköta det där stick-ringandet 🙂

    • inges permalink

      Ja, jag vet, jag vet. Men det blir liksom ändå en lucka och saknad.

Kommentera

