Skip to content
Tags

Hemmet är farligt

februari 7, 2011

I natt, klockan alldeles för mycket över midnatt, skulle jag bara lite till innan jag kröp ner mellan lakanen. Lite till kolla i datorn, lite till sända e-post, lite till skriva ut… Och så tog förstås papiret i skrivaren slut. Jag böjde mig ner till hyllan under databordet. Där finns kartongen med papper. Sträckte mig lite till… och…
Krasch, boom, bang…
Skrivbordsstolen gled undan och jag brakade ner på golvet så det skakade i hela huset. Katterna morrade och fräste, sprang och gömde sig. Mannen i mitt liv for yrvaket upp från soffan och jag satt på golvet och kände försiktigt på armar och ben för att försäkra mig om att jag fortfarande var i ett enda stycke. Och det verkar OK, bortsett från vänstra knä, som fick sig en rejäl törn.
Går bra att gå och stå, sätta sig ner, men svårare att komma upp, för att inte tala om att gå nedför trappor….

Hemmet är verkligen en farlig plats.

From → Ditt och datt

One Comment
  1. emilia permalink

    Jaa, man skall ta det försiktigt! Eller så får man göra som momo och ha kylskåpet som stöd 🙂

Kommentera

