Skip to content

Skolbänken

februari 18, 2011

Idag har jag suttit på skolbänken i huvudstaden. Nåja, bänk och bänk, det var en datastol. Och jag var stel som en pinne redan efter två timmars sittande. Finns det inga bekväma datastolar?
Dagen gav mycket inspiration, nya idéer och infallsvinklar. Men också funderingar kring det sociala livet på nätet överhuvudtaget. Skall man vara här eller där och hur mycket skall man dela med sig av? Var går gränsen mellan det personliga och det privata?  Och är det alls nån vits med bloggar, Facebook, Twitter, etc

Iskallt har vi haft här hela dagen och natten. Det är inte trevligt när kvicksilvret kryper ner till -34 grader. Nej tack säger jag och nynnar optimistiskt på ”Vårvindar friska…”

I bussen i morse var det så kallt att jag inte kunde ta av handskarna och börja sticka. Morr! Där släpade jag med mig handarbetet helt i onödan. Fick sitta i halvslummer och följa med en massa telefonsamtal istället. Samtidigt som jag oroade mig för konstiga oregelbundna  ljud från bussen. Jag var rätt säker på att den skulle klappa ihop och sälla sig till de andra ihjälfrysta och övergivna fordonen vid vägkanterna. Men vi kom lyckligt fram till den stora staden.
På hemvägen lät bussens bakdörr som en råmande ko. Och då var jag rätt säker på att mekanismen skulle fastna och chauffören bli tvungen att kasta av oss nånstans och köra till nåt garage för att få dörren upptinad. Ibland är det nog inte så lyckat med livlig fantasi.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

