Skip to content

Gäster

februari 21, 2011

I går hade vi middagsgäster från väst. Det var riktigt trevligt i synnerhet med tanke på att jag inte behövde göra annat än lite sallad och slänga ett och annat på bordet. Både inköp och matlagning stod yngsta ättelägget för. Lyxigt värre med grisfilé. Rödvinet avstod vi från eftersom gästerna var tvungna att köra hem på kvällen. Så är det när man har katter och måste hem och sköta dem. 🙂
Till efterrätt blev det INTE snömoskaka, som den här:
Få se om det blir gräddtårta på onsdag eller kanske lördag eller… 🙂

Gäster av annat slag har vi vid fågelbrädet:

Och nedanför går katten och slickar sig om munnen:

Den här stackars domherrsfrun kom inte längre upp tillbaks utan tuppade av på marken. Mannen i mitt liv, som också tagit alla de här fina fotona, försökte rädda fågelns liv, men efter en intensiv natt i värme med öm omvårdnad bara dog den. Undrar om det var kylan eller nån sjukdom som tog den?

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. Emilia permalink

    Oj så fina bilder!

  2. mumsen permalink

    Vackra bilder du har. Kramg’natt
    Pst här har mufsen fyllt i blanketterna o postat. 😉

    • inges permalink

      Tack. Har hälsat fotografen, som stolt gav sig iväg ut igen idag med kameran i högsta hugg. 🙂
      Oj, vad mufsen har varit duktig. Nån borde i tiderna, för över 30 år sen, ha upplyst mig om att det är en mufs jag bör ha, som sköter fylleriblanketterna själv. 🙂 Men hur skulle jag nu ha tänkt på det när jag föll för mannen i mitt liv?

Kommentera

