Skip to content
Tags

Gravitationskraft

mars 10, 2011

I går då jag gick till sängs märkte jag att gardinen i sovrummet fladdrade hejvilt. Ibland stod den tre meter ut. Så där höll den på hela natten i takt med stormens vinande. När jag vänligt i morse påpekade för mannen i mitt liv att det nog vore hög tid att satsa på nytt fönster och karmar till sovrummet, var hans svar:
– Jag vill ju inte säga att du inbillar dig, men det är nog mera fråga om gravitationskraften.

Haaa, pytt säger jag. Huset är över 100 år gammalt och skulle nog behöva lite omsyn. Hoppas att det inte blir orkanstyrka på vinden i natt för då blåser väl täcket bort. 🙂

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Inte hjälper det alltid med nya fönster heller. Vi har så kallt i hallen när vinden kommer från passligt håll. Det är ju bra att få in lite frisk luft:)

    • inges permalink

      Ok, då får jag ta det lugnt. Linda rejält med halsdukar runt nacken och hoppas på det bästa! 🙂

Kommentera

