Skip to content
Tags

Ett ord

mars 13, 2011

Rätt tidigt i skrivprocessen körde jag fast. Till en början var min panik inte så stor. Jag trodde ju att tangentbordshäftan snabbt skulle gå över. Här behövdes endast lite inspiration uppblandat med fakta. Jag försökte känna inåt. Hur hade det varit? Uppklädda pigga herremän som talade om krigsminnen. Lite halvdöva, tyvärr. En del ville väldigt gärna tala med mig, medan de jag ville tala med var lite mer tillbakadragna och blyga.

Men jag skulle ju få ner allt till pappers. Miljön runt omkring mig var inte precis den optimala. Min dator har sin boning mitt i huset, vilket inte alltid är så lyckat. Men har tydliga fördelar då jag letar recept eller mönster. I kväll var dessvärre närheten till både vardagsrummet och köket ett aber. I köket huserade killarna, käkade texmex tillsammans med sin kompis medan nästyngsta ättelägget sprang omkring och försökte komma ihåg allt han skulle ha med sig västerut efter sin snabbvisit hemma idag.
Från vardagsrummet vrålade TV:n. Vet inte om det var sport eller härdsmälta i Japan, för jag försökte stänga ljudet ute.
Yngsta ättelägget hade medlidande med mig i min prekära situation. Han tröstade mig med en jättegod cider. Tyvärr lossade inte det på skrivblockeringen.

I ren desperation ringde jag min mor:
– Ge mig ett ord
– Populär
Men hallå, inte får jag ihop nåt på det ordet. Tyckte ordet var lite mysko ända tills jag på FB varseblev gårdagens vinnarlåt i den svenska Melodifestivalen.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

