Skip to content
Tags

Lite råddig

mars 14, 2011

Började redan i morse med att jag sov så djupt att jag skrämdes av Nokians (ja, ja, jag har fortfarande en sådan) vakna-upp-signal. Visst vaknade jag, men jag var så borta att jag inte visste vem jag var, var jag var, vilken dag det var eller varför jag överhuvudtaget skulle upp. Det är väl att sova djupt och skönt?
Men förvirringen lämnade efter sig en sorts vilsenhet kombinerad med trötthet. Jag borde antagligen ha fått drömma slut drömmen…

I vävsalen var det full rulle och när jag fick min löpare färdig föstes jag plötsligt till en väv med videoband där mitt namn inte alls stod upptecknat. Det kanske blir en väska i sinom tid om jag bara hittar en sömmerska. 🙂

På eftermiddagen var jag fortfarande lite råddig och fick för mig att jag skulle lägga upp maskor till en halsduk i patentstickning. Sagt och gjort. Så glad jag blev över att jag kom ihåg tekniken. Men efter stickade 7 cm, rev jag upp alltihop och återgick till min långkörare, svarta tröjan

På kvällen susade jag iväg österut till grannkommunen. Vårljuset är så välkommet och livgivande. På återvägen var det beckmörkt.
Men nu är det dags för mig att rådda iväg till sängen utan att fastna framför datorn. Inte besvara e-post, inte uppdatera nånting alls, inte lyssna på musik eller radio, inte läsa tidningar, bloggar, mönster, recept…
Nej, raka spåret i säng. Basta. Ha det gott! Nattis.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

