Skip to content

Trepanation nästa

april 12, 2011

Telefonen ringde:
– Kommer du på teater?
– Ja-a-a, när skulle det vara?
– I morgon
– Men då är jag på jobb. Var är det?
– I Helsingfors. När slutar du?
– Vid åttatiden. Jag kan inte tyvärr.

Kära nån, jag tackade alltså NEJ igen. Vart är jag på väg? Visst hade jag väl kunnat ordna morgondagen, så att jag hade hunnit iväg? Kanske? Men nu tackade jag ytterst ansvarskännande och förnuftigt nej. Men hur kunde jag? Jag tror bestämt att jag är sjuk. Känns som om jag både fryser och svettas på en gång. Och så drar det och värker i ena foten och… 🙂
Tror att det inte räcker med att låta undersöka mitt huvud längre. Nej nu är det nog dags för trepanation. På förmiddagen ska jag ju iväg och klippa håret. Tänk så fin jag skulle ha varit på teatern på kvällen. Då hade inga förnäma huvudstadsdamer föraktfullt tittat på mitt kråkbo. Åh, nej, varenda hårstrå hade legat på plats. Men jag tackade alltså NEJ.
Håhåjaaa, snart får jag nog gå kurs i att tacka JA. 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Nu lärde jag mig ett nytt ord! Kanske det inte är att rekommendera en trepanation, hårklippningen hjälper säkert också:)

    • inges permalink

      Tänk, så allmänbildande det är att läsa bloggar. Har inte vågat mig på trepanationen ännu, men vem vet…
      Och håret är åtminstone snyggt ännu idag…

Kommentera

