Skip to content
Tags

Snabba ryck

april 28, 2011

I dag har jag varit ett varv till grannstaden. Och jag gjorde en massa snabba beslut utan att väga för- och nackdelar väldigt länge. Hoppas att jag inte får äta upp dem senare eller kommer att ångra dem.
Ett av de snabba besluten var att hyra en stuga i skären en vecka i sommar. Tjohooo och hurra, säger jag . Lämnar dock kommentarerna från mannen i mitt liv oskrivna. Han radade upp en massa MEN och besvärligheter, medan jag kvittrade ikapp med lärkan i skyn. En vecka utan andra bekvämligheter än el är väl helt OK? 🙂
Tänk så skönt att få vistas vid havet, simning, grillning, bastubad, barn på besök, korsord, böcker och handarbeten. Kan det bli bättre? Nej, säger jag medan han bara stönar plågat.

En sak jag hade bestämt redan på förhand var att gå i minst en klädbutik och köpa mig ett par sommarbyxor eller varför inte slå till med en klänning. Men, men, det bidde inga byxor utan en svart t-shirt med vita prickar. Detta trots att jag absolut INTE skall ha mera svarta kläder, absolut inte. Och tyvärr är jag fortfarande inte särskilt intresserad av klädshoppande. Det är fort in och ännu fortare ut som gäller. 🙂

From → Ditt och datt

4 kommentarer
  1. emilia permalink

    Oj, oj, oj när är stugveckan? Jag måste komma hem senast den 27.6 för den 28.6 skall jag på arbetsintervju *glad, mycket glad*

    • inges permalink

      Vecka 24, men det finns ännu möjlighet att hyra in sig i augusti. Ska jag slå till då med?
      Kul, att du kommer på intervju och snart är du alltså hemma igen. Som du sade, tiden går fort. Har du haft din Finlandskväll redan?

  2. emilia permalink

    Nå, jag behöver nog inte någo stugliv. Inte riktigt min grej. Undrade bara.

    Jep, hade finlandslunch idag

    • inges permalink

      Såg att lunchen var lyckad. Kul. Nåja, om vädret är skönt i augusti är det ju inte helt fel att vara vid havet. Tänk månskensbad i den sammetssvarta augustinatten…

Kommentera

