Skip to content

Farligt i bassängen

maj 7, 2011

I går var jag runt omkring som en tätting och avslutade dagen och hela veckan med ett välbehövligt dopp med tillhörande armtag och benspark i simhallen på landet. Där var vi ett gäng rara damer och en farbror, som satt långa stunder på bänken och vilade sig. Mina medsimmerskor trodde inte på mig när jag sade att han i hemlighet spanade in dem. Bah, fick jag till svar. 🙂

– Jo, hörde jag mig själv plötsligt svara raskt och hurtigt på frågan om jag kommer med till Kasnäs i sommar. Inte ett darr på stämman och ingen tveksamhet i rösten. Bara att snabbt och koncist: Jo. Frågeställaren blev så glatt förvånad att det tog en lång stund innan hon kom över det hela. Hon trodde antagligen att jag skulle be om betänketid och annat. MEN jag frågade inte ens vad det kostar. Det är farligt i bassängen. 🙂

Tjohooo, äntligen får jag alltså bege mig ut på pensionärsresa! 🙂
Men nu gäller det att ligga i hårdträning, så jag inte hamnar på efterkälken. Det här är nämligen sportiga människor, som vandrar, går på gym och simmar. Puuust.

I går var jag också på äventyr med mamma….

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

