Skip to content

Lite sur

maj 13, 2011

Attans, nu är jag lite sur och gör ett undantag här och lättar mitt hjärta i bloggen.
Hur bara kan de?
Lovisa telefonandelslag, som lovar att medlemmar får sin fiberanslutning gratis. Tack, säger jag ju genast glatt. MEN vi har ingen fiberkabel till vårt och trots alla skriverier i tidningen om hur nämnda andelslag satsar lokalt så har inget synts till här. Tvingas vi flytta för att få vår fiberkabel med gratis anslutning och 10% rabatt på månadsavgiften?
Borde jag kolla kostnaderna i Nisse Husbergs Hindersby och flytta dit?
Eller kolla Liljenet i Liljendal och flytta dit?
Fy att livet är orättvist, jag vill också ha mina medlemsförmåner från andelslaget. Hit med fibern nu genast!

From → Ditt och datt, Teknik

4 kommentarer
  1. OOOOrättvist 😦

  2. Jan Elfström permalink

    Det ser inte bara bra ut där fiber byggts. I Köpbacka har det hörts om en massa funktionsproblem – efter att allt gammalt rivits bort. Dessutom erbjuds anslutning bara i klump: stora startutgifter och månadskostnader trots en liten medlemsrabatt gällande en avgift. Många står över – och blir helt av med eventuell enkel trådtelefon. Få se hur det blir i Nystan, försvinner kabel-TV:n som redan en gång betalats dyr anslutning för?

    • inges permalink

      Men så konstigt. Hur kommer det sig att det fungerar i Hindersby och Liljendal? Visst var det så att alla skulle få fiberkabel i Finland? Tokigt att de fasta telefonlinjerna tas bort.

Kommentera

