Skip to content

Från det ena till det andra

maj 15, 2011

Sitter framför datorn och försöker koncentrera mig på lite kvällsjobb. Har tidigare i kväll talat med mamma i telefon, hälsat från sjukbesöket och gett grönt ljus. Själv slits jag mellan två hötappar, som vanligt skulle jag vilja tillägga, å ena sidan si och å andra sidan så. Men ingen vits att oroa sig på förhand. Fast visst borde jag i min ålder redan veta vad jag vill? Inte vela fram och tillbaka. Om inte OM i vägen vore så skulle ju mycket vara enklare här i världen. 🙂

Karlarna i huset sitter klistrade framför dumburken och Kaj Kunnas stånkar och stönar så man tror att hans sista stund är kommen. Undrar om jag borde ringa honom och förklara att det är bara ett spel. 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. emilia permalink

    ”hälsat från sjukbesöket och gett grönt ljus”? Co to znaczy? Vad har du gett grönt ljus åt och vilket sjukhusbesök?

    • inges permalink

      Alltså, jag gav ju inte grönt ljus, det gjorde avdelningsskötaren. Jag är ingen sjukskötare ju, skulle nog svimma om jag såg blod, tror jag…
      Och sjukbesöket, ja det var ju det där vanliga systerliga, som jag försöker hinna med så ofta det går och som ger mig superdåligt samvete då jag inte hinner…

Kommentera

