Skip to content

Lingonnöd

maj 18, 2011

Ack, ack, idag på eftermiddagen fick jag för mig att blodplättar skulle vara perfekt till middagen. Vad jag inte alls tänkte på var att kolla syltburken. Akut lingonnöd uppstod, för den hemlagade sylten är slut.
Uj, nu är det ju ännu flera månader innan det kommer nya bär.
Mycket kristligt delade mannen i mitt liv och jag på det lilla som fanns kvar på bottnen av burken. Två matskedar sylt per man. Tror att jag bestämt behöver större selenintag.

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Jag har massor med lingonsylt!Du får så gärna en rejäl burk!

    • inges permalink

      Åh, tack. Det var jättesnällt. Vill du ha lite garn istället? 🙂

Kommentera

