Skip to content
Tags

Inte nu igen

maj 24, 2011

Sent, alldeles för sent, var det dags för mig att stupa i säng i går kväll. Vimlig i huvudet och smått purken över att inte få ha sovmorgon idag tänkte jag slänga mig i vågrätt läge. Men stopp och belägg, stora resväskan stod kvar oupp-packad. Stöööön, fick dra ner den från sängen och göra ett nytt försök.
IIIIIK, VÅTT, inte nu igen. Fyllde just lungorna för att ge upp ett galltjut, men suckade bara djupt och lät det iskalla lugnet infinna sig.
Med mordisk uppsyn ställde jag mig framför tv:n och stirrade på mannen i mitt liv. Men min stämma var mild och farligt silkeslen när jag konstaterade att det är vått i min säng igen. Mannen ifråga kom snabbt på fötter och måste förstås gå och känna efter själv, för tänk om jag bara inbillat mig?

Nejdå, vått var det, trots att det enligt konstens alla regler inte borde ha kunnat ske, så hade något i den där tidigare tillfälliga nödlösningen gått snett och spoilerats av vårens första rejäla skur. Alltså, om inget bestående görs måste jag nog flytta. Jag fick bädda om igår natt och bunkra upp med frottéhanddukar.
Det enda positiva i den här sängblötan är att mannen i mitt liv har haft ut madrasserna idag, städat och dammat medan jag varit på jobb. Men härefter vill jag nog ligga torrt. Basta.

From → Ditt och datt

Kommentera

Kommentera

