Skip to content

På resande fot

maj 26, 2011

I morse bar det iväg redan före klockan nio på morgonen och återkomsten var vid 21-tiden på kvällen. Jag har alltså befunnit mig på resande fot idag igen. Gissa om jag börjar känna mig rätt yr och snurrig vid det här laget. Lovar, imorgon ska jag inte ta mig längre bort än till grannkommunen och under veckoslutet ska jag anstränga mig hårt och ligga lågt. 🙂

I dag har jag intagit min lunch på det här etablissemanget:
Och det var faktiskt en lika god lunch som den jag åt igår. Det är farligt sånt här, för hur ska jag nu kunna äta hemma imorgon? Scandic har någon drive med Jamie Oliver, vilket har lett till ett rikligt salladsbord, som både är en fröjd för ögat och gommen. För att nu inte tala om det som serverades till eftermiddagskaffet. Eller vad sägs om vit chokladmousse, fruktsallad med rejäla stora bitar från bland annat färsk ananas, bärkvarg osv. Förstås fanns det glaserade munkringar och stora härliga chokladkex. Det går genast mycket bättre att jobba och vara kreativ efter såna här serveringar.

På hemvägen gick det inte att köra rakt. Åh, nej, mannen i mitt liv tog en liten omväg via Lahtis. Han levererade lite gods och stod sedan och pratade i 45 minuters tid med den andra karlen. Allt medan jag långleddes i bilen, för inte hade jag nån stickning med eftersom jag inte har nån lämplig sådan på gång.
Riktigt på nåder fick jag tillbringa 20 minuter i den här affären.

Jag hann precis rusa till tidningshyllan, grabba tag i engångs kärl för kommande stugliv och sedan späda på med toa- och hushållspapper. Puuust. Konstigt att jag inte fått magsår ännu. 🙂
En liten tripp på över 400 km är alltså bakom mig idag. Och kära mamma, nu börjar faktiskt allt det här resandet ta på. Tror jag måste ligga i hårdträning hela sommaren så jag får upp kondisen och klarar höstens strapatser.

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Jag avundas dig inte! Hellre radar jag ved än flänger omkring med sån fart som du:)

    • inges permalink

      Och jag som hoppfullt stirrar på våra vedhögar varje gång jag varit borta. Tror att de skall vara uppradade snyggt och fint, men icke då. Hur kommer det sig?

Kommentera

