Skip to content

Bestyr

juni 10, 2011

I kväll överger undertecknad och mannen i mitt liv ättelägg och katter och drar iväg till hyrd stuga i skärgården. I ett mycket svagt ögonblick lovade jag nästäldsta ättelägget att matbestyret ordnar sig för jag kan laga makaronilåda. Nu skulle det alltså gälla att svettas vid spisen, medan jag tvättar upp det sista som ska med i den stora svarta väskan, som ännu är opackad. Inte glömma lakanen, böckerna, stickkorgen, myggmedel, plåster, baddräkt, dricksvatten… håhåjaaa. Det är ett bestyr och ändå är vi bara två vuxna. Tänk när vi förr gav oss iväg nånstans och det gällde att hålla koll också på barnens packningar. Hur klarade jag det när jag knappt klarar mig själv numera? 🙂
Mannen i mitt liv är inte särdeles pigg på stugvistelsen och med verkligt ömmande samvete kom jag ihåg att jag förra året storsint lovade att jag i år skulle hålla mig på landet. UUUPS! Så hur gick det här nu då till? Får skylla ifrån på nästäldsta ättelägget. Det var hans fel och ödet, som gjorde att stugan var ledig vecka 24. 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. emilia permalink

    ”inte särledes pigg på stugvistelsen” my ass! Han är nog egentligen jättepigg och ivrig inför vistelsen! Han har säkert 5 rullar patentband med sej och lite verktyg han behöver för allt som skall repareras. Antennen skall han i alla fall förstärka. Vatten-bäran-strategi har han också redan (i hemlighet) utarbetat. Det handlar nog mera om att hålla ”imagen” oppe.

    Och jo, behöver ni vaten e de bara ti fara ti Freddes! (o Igges!)

    • inges permalink

      tsss, tsss Fast nu tyckte han att veden ska kärras in medan din storebror tyckte att fönsterkarmarna i bastubyggnaden borde målas. 🙂

Kommentera

