Skip to content

Psykning

juni 26, 2011

I morse då jag vaknade i gryningen såg jag det smältande smöret på en nygräddad scones, kände doften av baket och lät gommen smekas av den lena smaken. Bilden var så verklig att jag blev omåttligt besviken då jag stegade in i köket och inte såg en scones så långt ögat nådde. Tyvärr var jag nu så psykad att inget annat återstod än att själv sätta igång med bakningen. Gott blev det med en blandning av vetemjöl, jästbrödsmjöl, havrekrosssemlemjöl och havrekli. Karlarna i huset blev rejält överraskade. Äldsta ättelägget steg t o m upp tidigt för att doften av nybakt kittlade hans näsborrar.

För övrigt en solig dag då jag befunnit mig i köket från kl. 7.30 på morgonen till 19.30 på kvällen. 🙂
Hann ytterligare baka en hel plåt med rabarberkaka innan barnen i förskingringen anlände. Lycka är att ha alla barn med sambos samlade runt köksbordet och den lyckan förunnades mig idag. Sånt lever jag länge på.
För övrigt så var det nästyngsta ättelägget som var utomhus i solskenet och grillade biffar, broiler och korvar. Grönsakerna, salladen och potatisen skötte jag inomhus. Bra med arbetsfördelning, men i morgon får nog nån annan ta hand om hushållsarbetet medan jag virkar. 🙂

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

