Skip to content

Första dagen

augusti 5, 2011

Idag var jag första dagen på jobb efter semestern. Jihaaa. Varmt, utmanande och kul att börja igen. Men nu ska jag ha ledigt ännu måndag och tisdag, så jag inte överanstränger mig! Ja, och så då torsdag och fredag också. 🙂
Kursbroschyren damp för övrigt ner i postlådan igår och alla mina kurser tycks faktiskt ha kommit med. Hoppas nu sen att tidpunkter mm också är rätt.
Men, men min almanacka är ingen vacker syn under de kommande höstmånaderna. Hur kan det bli så? Varje höst svär jag på att ICKE, sen på våren är det mesta glömt och allting verkar så intressant och det blir andlöst svårt att säga nej när det planeras. Håhåjaa. Här hjälper inga säga-nej-kurser, minsann.

Våra västnyländska gäster, nästäldsta ättelägget med sambo,  åkte hem idag. Nu är det tomt och tyst i huset igen. Inte för att de hade så mycket väsen för sig heller, men de är så härliga att umgås med.  Igår var det riktigt spännande att turista i stan och göra lite loppisfynd tillsammans med ekenäsborna. En del av fynden hamnade hos mamma, till hennes stora glädje.

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Hmmmm… boka inte FÖR fullt – så att du hinner jobba för också 🙂
    Å andra sidan har jag ju ingen aning om hurudan vår frilansbudget blir i framtiden, vi får ju snart ny chefred – vem han eller hon är har jag heller ingen aning om – vi lever i spännande tider 😀

    • inges permalink

      Ingen fara, det finns luckor i kalendern ännu! 🙂 Hoppas att det blir en bra chefred för tidningen är VIKTIG för många ortsbor. De vill inte höra talas om samgång mellan BBL och ÖN.

Kommentera

