Skip to content

För högtryck

augusti 17, 2011

Idag har det varit lågtryck ute, men högtryck hos mig. Inte så att det skulle varit särskilt soligt alls. Nej, det handlar om att jag har jobbat på för högtryck.
Började redan tidigt i morse med att baka en chokladkaka, som också mina karpande (den där kolhydratfattiga dieten, ni vet) kolleger skulle kunna äta. Samtidigt med bakningen försökte jag få i mig frukost, läsa HBL, svara i telefon,  ge dataråd per e-post, kolla FB, skriva ut dokument och överföra filer till USB-minnet.

När kakan var färdig och grädden till den vispad gällde det att packa med sig allt i bilen och susa iväg till jobbet via torget. Hallon lär ska vara extra bra för ovannämnda diet och sådana skulle jag alltså ha. På jobbet blev det koka kaffe, duka, kopiera och leda mötet. Städa undan och sedan lite handledning med ett trött gäng kolleger i en krånglande datasal.

Hem igen och nytt försök med HBL-läsningen och så svara i telefon,  ge dataråd per e-post och kontakta data-avdelningen, bestämma möten, detaljplanera en kortkurs, uppdatera i FB, skriva ut dokument, ta hand om disken…
Är alltså i full gång på jobbet.
Inte en virkad maska på hela kvällen, men de sista sidorna lästa i en nyutkommen bok och nu dags att krama kudden.

 

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Jag blev riktigt slut bara av att läsa om din brådska…

    • inges permalink

      Nå, inte vet jag nu om det var så bråttom. Det liksom bara löpte på av sig själv, förunderligt nog. Så där var det när jag hade småbarnen omkring mig också. Då funderade jag inte så mycket utan jobbade bara på och när kvällen kom tyckte jag att jag inget hade gjort, för sällan syntes det ju nånstans. Disk och tvätt är ju typexempel på sådant. Du behöver bara vända ryggen till så är diskbordet fullt igen! 🙂

Kommentera

