Skip to content

Underbara karl

augusti 23, 2011

Med långa kliv tog vi trappan ner till datasalen. I dörröppningen möttes vi av en gladlynt karl.
– Fungerar datorerna, frågade jag lite andlöst.
– Jo, det gör dom.
Sedan hann jag inte mera för det blev posering och fotografering. Därefter återgick jag till karlen, som ville veta hur det skulle installeras och vilken dator som skulle komma vart osv.
Vi kollade datorerna, näthårddiskarna och han undrade om allt var som det skulle. Sedan ville han att användningen skulle hårdtestas så allt fungerar före undervisningen kör igång på allvar.

– Du och T får var sin egna domain.
– Va????
– Ja, så kan ni installera och uppdatera.
ÅH! Underbara karl. Jag hade lust att falla honom om halsen och ge en smällkyss mitt på mun, så glad blev jag. Men man ska inte fresta på datanissars hälsa, så jag nöjde mig med att hoppa upp i luften och tjoa. Nu kan jag äntligen visa hur installation/avinstallation går till på riktigt, vilka tillägg man kan installera till Firefox osv, osv. Detta torde ta undervisningen till nya högre höjder.

Tänk, det tog bara två år att få datanissarna att inse nyttan av att en överbelastad datalärare lugnt kan sköta en del av deras uppdateringsjobb! 🙂

From → Ditt och datt, Teknik

2 kommentarer
  1. Undrens tid är inte förbi! Tjohoo!

Kommentera

