Skip to content

Full fräs

september 6, 2011

Stressad? Jag? Ingalunda, men här har varit full fräs. Så mycket program och så lite datortid att det nästan är störande. I ärlighetens namn har jag nästan tappat bort dagarna och har inte riktigt koll på datumen. Igår visste jag dock att terminen inleddes efter sommarlovet och det var fullt ös genast. Härligt och utmanande, men jag var rejält urlakad på eftermiddagen vid hemkomsten. Blev inte mycket rast eller ro på kvällen innan det var dags att åka västerut till stora varuhuset och bunkra upp med kattmat. Om det lönar sig? Vet ej, men igår var det åtminstone ”lönande” för mig eftersom jag fick bär till fredagens växtfärgningskurs. Smått tårögd kan jag nu konstatera att jag faktiskt kommer att få den där lila färgen jag vill ha. Det trodde jag inte utan hade redan tänkt ge upp och avboka mig från hela kursen… Vilken tur att jag alltså ställde upp och åkte med mannen i mitt liv och träffade på två rara damer från stickcaféet. Bra med nätverk och kontakter.

Hela veckoslutet har jag träget kämpat på med virkandet. Jag vill ha pläden färdig och kunna börja med annat, men….
I fredags var vi bjudna på laxsoppa och det tog ända till midnatt innan vi var hem tillbaka. Inte mycket virkande sen mera…
I lördags virkade jag ihop andra människors rutor på talkot. Senare på kvällen fick jag ett sådant anfall av frossa att det var bara för mig att dra flanellnattlinnet över huvudet och krypa ner under täcket. Jag somnade vid 21.30-tiden och sov som en stock ända till följande morgon kl 6.30. Konstigt. Antar att det är en släng av den där hemska influensan, som en och annan kämpar med. Huuu! Jag har inte tid att vara sjuk nu, fullt med undervisningsgrupper juh…

Nå, pigg och nyter i söndags tänkte jag att nu eller aldrig, MEN sedan började en veritabel folkvandring här och det dröjde ända till klockan 20 innan vi kom iväg till min mor och väl hemma igen återstod inte så mycket annat att göra än en sista koll av måndagens kursmaterial innan sängen kallade vid midnatt.
Och nu sitter jag här framför datorn istället för med virkningen…

I morgon skall jag direkt efter jobbet iväg till grannstaden på föreläsning. Ska få lära mig att Stressa rätt av en svensk guru. Antar att det är nånting jag precis behöver just nu, för se nu blir det inte mycket ledighet under veckoslutet heller. Fredagkväll är det växtfärgningskurs, på lördagen besök på Hantverkarmässan i Helsingfors och på söndagen fortsätter växtfärgningen. Måndagskväll börjar en ny kurs…
Håhåjaaa, men inte skulle jag vilja byta, nej icke då… nu flänger jag ju nästan runt som en pensionär. 🙂
Liiite, liiite, liiite tveksam är jag nog nu till mitt beslut om att börja på spanska grundkursen på torsdagskvällar. Visst skulle det ju ha varit bra att vara lite ledig ibland?

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Jag blev riktigt andfådd när jag läste ditt inlägg:) Nog har du riktigt rustat åt dig ett intressant liv. Hoppas att du orkar med allt! H.Tilda

    • inges permalink

      Ingen fara här är det lugnt, kolugnt… 🙂

Kommentera

