Skip to content

Ädelt att avstå

september 12, 2011

Har en hektisk vecka bakom mig och har startat någorlunda mjukt idag även om kvällens nystartade kurs kommer att ge mig huvudbry. Men det är ju spännande med utmaningar.
Förra veckan var jag ädel. Jag avstod från min plats på spanska-kursen. Säkert bra för mitt anti-stressliv, men hjärnan behöver ju också motion och utmaningar…

I onsdags förra veckan ”uppoffrade” jag mig också och beställde en massa material, garn, trikå, jute osv, som kan vara bra att ha till nästan vad som helst. Tack vare att jag hjälpte till blev försändelsen fraktfri.

Ädelt har jag också ställt upp och virkat 48 mormorsrutor, sedan virkat ihop dem till en filt som skall gå till välgörenhet. Håll tummarna så att det inte regnar den 1.10 när den stora pläden skall bredas ut på Domkyrkotrappan i Helsingfors.

Vet inte om det precis var ädelt, men har varit tvungen att avstå från att besöka syrran på sjukhuset under veckan som gick. Inte på grund av stress eller tidsbrist, utan mera med tanke på patienternas väl och ve. Knappast skulle nån på sjukhuset blivit glad av att ha smittats av min influensa?
Men den stygga flunssan har inte däckat mig, än, och inte heller hindrat mig från att njuta av livet och bege mig ut på äventyr.

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

