Skip to content
Tags

,

Där regnbågen slutar

september 23, 2011

Dagen började med strålande sol och jag hann t o m få en maskin torkad utomhus innan regnet överraskade oss.

Det ser ut som om regnbågen slutar i vår eller grannens åker. Men det är bara en chimär. Det går inte att jaga den där grytan med pengar som ska finna där i änden av bågen. Lika lite som det går att jaga lyckan.

Struntade rätt långt i städningen idag för yngsta ättelägget såg medlidsamt på mig när jag härjade på skrivbordet. Efter en stund sade han:
– Det är bara dårar som har ordning, intelligenta står ut med kaos.
Han är för goo den killen, slår huvudet på spiken som vanligt. Men vänta bara en dag ska jag nog ta itu med garnröran på skrivbordet… eh, tror jag. 🙂

Jag satsade faktiskt på uteliv och det var riktigt varmt och skönt. Efter regnet var naturen nysköljd och vacker.

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. Vilken befriande kommentar av din son! Den måste man lägga bakom örat, för att plocka fram vid behov:)

    • inges permalink

      Jo, den gäller det att komma ihåg och sluta förfäras över sina kaotiska bord och hyllor. Han har ju alldeles rätt för varje gång jag städar tappar jag bort grejer. När det är kaos vet jag precis i vilken hög saker och ting ligger.

  2. Jättefina bilder – både på regnbåge och bär! Och visst är det härligt då barnen är kloka, man vet ju vem dom brås på 🙂 Jag håller med ättelägget. Du vet det där med att kaos på ett skrivbord betyder kaos i huvet på den vars bord vi talar om – men om bordet är tomt, hur står det till med huvet på ägaren då?

    • inges permalink

      Tack. Jo det där med tomt och fullt på skrivbordet hade jag också hört förr, men inte funderat så mycket på. Men ättelägget har ju precis rätt för så länge det är kaos på mitt skrivbord hittar jag hur bra som helst. Sen när allting är undanstädat är det svårt. För varje gång har jag använt lite olika logik i mitt sorterande så det är inte lätt att veta var jag hittar vad…

Kommentera

