Skip to content

I hans famn

september 30, 2011

Åkte idag iväg med min mor på ärenden. Började inte bra, för jag fick vänta evigheter i lilla specialaffären medan en dam vid disken funderade om det var för mycket olja i den krämen eller för lite i den där krämen och… Ja, snälla jag skulle ju bara ha de där förlösande Carmolispastillerna så lillasyster får de rossliga rören krassade… Borde inte jag ha fått gå före som precis visste vad jag skulle ha och dessutom kunde betala kontant?

Nästa anhalt blev kortmackapären. Där tänkte jag noggrant övervaka min mors göranden och låtanden. Här ska inga snyggt klädda killar komma och dingla med nån fem euros sedel, inte. Inte ska de försöka knycka kortet eller kolla koder heller. Nej, då tar jag mammas krycka och drämmer till dem. Just det, fast nu hampade det sig ju så att plötsligt hade jag vänt min mor ryggen och vinkade glatt till en karl. Nu blev min mor misstänksam och det hjälpte inte hur jag än förklarade att hans fru satt bredvid honom i framsätet och hon vinkade också.

Så var det dags för affären: Vid hyllan med knäckebröd och skorpor, ungefär vid Pågens krisprolls, gled jag in i hans famn. Kramen var varm och hjärtlig och jag hann inte ens diskret se mig omkring för att gardera att ingen ”obehörig” skulle få syn på oss. Långt hår i hästsvans och två fingrar på höger hand ombundna. Boots och läderväst och minst två om inte tre huvuden längre än undertecknad. Där stod vi en stund innan han försvann med sin mamma till köttdisken…

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

