Skip to content

En bra svärmor?

oktober 2, 2011

Hela vägen hem från finfint kalas i Ekenäs och introduktion av FLICKVÄNNEN funderade jag på hurudan en bra svärmor är? När är frågorna för påträngande istället för intresserade? När lägger man sig i istället för att ta del? Och varför i fridens dar funderar jag på detta visavi ätteläggens kärestor, men är mera avslappnad med svärsonen? För att jag umgås mera med killar än unga damer? Eller för att det är så där grabbigt hemma hos oss? Hmmm… kanske bäst att lägga sig och fundera på täckningsbidrag och företags lönsamhet istället. Det är liksom mera konkret och kanske enklare? Men även dessa kalkyler har en kritisk punkt.

From → Ditt och datt, Fritid

6 kommentarer
  1. greta permalink

    Ja si den frågan är nog svår att besvara
    många som undrar hur man riktigt skall vara?

    • inges permalink

      Så är det, men redan att man tänker på det borde ju vara ett tecken på att man är medveten, eller nåt ditåt…

  2. Satsa på ett säkert kort – dig själv. Med andra ord, var dig själv och lita på intuitionen.Det du tycker själv skulle vara ok att svara på är kanske en fingervisning för hur närgångna frågor får bli? Men jag tror nog man in i det längsta ska dra sig för att fråga ”nå… när ska ni har barn…” 😀

    • inges permalink

      Jo, det är ju sist och slutligen det enda man kan göra, vara sig själv. Barnfrågan lämnar jag därhän. Men nygräddade scones hör till frukosttraditionen när man kommer som ny i huset och det ska jag väl lyckas åstadkomma senare i oktober när vi inväntar celebert besök.

  3. mumsen permalink

    Ta det med ro o var dej själv. Hoppas du inte drömmer svärmorsdrömmar utan något i rosenrött 😉 Kramg’natt

    • inges permalink

      Tack. Just precis så ska jag göra och drömma i rosenrött låter underbart. Få se om boken jag håller på och läser nu låter mig göra det eller om jag fastnar i den. Nattis på dig med.

Kommentera

