Skip to content

Tacksam mamma

oktober 14, 2011

– Tack för att du finns, sade jag till yngsta ättelägget idag när jag yrade på mera än vanligt och hade tappat fokus på städningen. I den situationen springer jag runt som en skållad råtta och flåsar, svettas och stressar, men inte ett smack blir städat. Han lugnade ner mig, gav mig ett handtag, bad mig andas lugnt och koncentrera mig på det väsentligaste. Till all tur sade han inte att jag skulle få göra vad jag vill, för då hade dammsugaren, dammtrasan och golvmoppen fått stå ifred i köket och jag hade satt mig i min sköna stol och virkat av hjärtans lust efter att först ha tagit en uppfriskande promenad i oktobersolen. Men, inte ens som vuxen får man alltid göra som man vill.

Ätteläggets replik till till sin tacksamma mamma lät inte vänta på sig:
– Nåja, rent tekniskt sett får du väl tacka min far och jag borde ju tacka er båda som gav mig livet.

From → Ditt och datt, Fritid

4 kommentarer
  1. Har jag sagt det förr?
    Klokt ättelägg ni har!

    • inges permalink

      Ja, tack, det har du sagt, men vad gör det, för det är ju så sant som sagt.

  2. Du har nog lyckats med dina barn:)

Kommentera

