Skip to content

Sovit länge

oktober 16, 2011

– Du har då sovit länge, sa mannen i mitt liv i morse då jag kravlade mig ur bädden vid niosnåret.
– Urmpf, blev mitt sömndruckna svar. Lite indignerad blev jag nog, för tidigt på morgonen hade jag redan fyllt tvättmaskinen. Men det hade han inte märkt. Nu hänger tvätten ute och jag hoppas att den hinner torka före eventuellt regn. Vinden hjälper till, men tyvärr inte så mycket att den skulle skingra de mörka molnen.

Nattens drömmar var intensiva, men jag hade urtråkigt i dem. Deltog i nån sorts finare middag och satt vid ett långt bord med enbart kostymklädda herremän. Samtalsämnena rörde sig runt hydraulik och pneumatik. Mannen i mitt liv satt långt borta i andra änden av den stora matsalen. Endast en handfull kvinnor fanns på plats. En verkligt tråkig dröm, som det var bäst att vakna upp ur.

Igår hade jag tyvärr inte kameran med mig i bilen. Ett eländigt förbiseende av mig. För vet ni vad? Jo, över trädtopparna kom en ballong seglandes och jag skulle ha fått kanonbra bilder när vi vände av från motorvägen i Rita. Med telefonkameran blev det tyvärr inte riktigt samma sak. Suck!
Note to myself: Släpa ALLTID kameran med dig!
Jag hade den ju inte heller med mig i fredags. Även det ett fatalt misstag. Hade ju fått kanonbra bilder av nästan alla barnen med deras respektive. Suck igen.

From → Ditt och datt, Fritid

6 kommentarer
  1. Jo, jag har märkt att man t.o.m borde ha kameran med till föuse.Finaste morgonrodnaden hinner alltid fara förbi tills jag hinner in och grabba kameran!

    • inges permalink

      Jo, precis. Jag missade också den vackra kvällsrodnaden igår. Måste nog sy nån påse och gå med kameran runt halsen jämt och ständigt.

  2. Du fick ju ballongen fångad på bild! Är det Skalman, Bamse och lille Skutt som är där uppe och flyger? 😀

    • inges permalink

      Ja, det fick jag ju, men skulle ha fått kanonbilder med bättre kamera och objektiv. Det såg häftigt ut när de ”eldade på”. Snabbt och tyst gick den. Något majestätiskt över det hela. Kan ha varit Skalman, Bamse och Lille Skutt, men kan ju också ha varit Nalle Puh, Nasse och Kanin. Inte gott att veta när det inte gick att zooma tillräckligt med telefonkameran. Vet du om något av de de här gängen varit ute på vift igår?

  3. mumsen permalink

    Trevlig bild iaf. Mååning förresten 😉 Bra att få sova ut ibland, tror kroppen o knoppen tycker det är bra. Ha en trevlig o solig söndag. Kram

    • inges permalink

      Tack! En skön och bra söndag har det varit trots att solen lyst med sin frånvaro. Och du har nog rätt, både kropp och knopp mår tydligen bra av lång vila för idag har jag hunnit med att virka en halsduk och få färdigt en virkad väska. Inte illa mellan tvättvarven.

Kommentera

