Skip to content

Litterärt värre

oktober 22, 2011

Litteratur med stort L har stått på programmet idag. Började i morse med att jag läste de sista sidorna i boken Så många Mount Everest. Mitt på dagen tog jag mig sedan in till stadens huvudbibli0tek. Plockade upp mitt fjärrlån samtidigt som jag lämnade in två av låneböckerna. Frågade efter en bok, men den var utlånad och jag ville inte reservera den. Vem vet vad jag håller på att läsa just då den blir ledig? Dessutom har jag ännu kvar tre olästa låneböcker här hemma.

Som vanligt funderade jag lite på hur läsande människor ser ut. Syns det utanpå en om man läser böcker? I biblioteket är det glädjande många olika sorters människor, gamla, unga osv. Alla är så olika att det är omöjligt att hitta något gemensamt drag. Alla lånar också helt olika böcker.

Efter bibbabesöket tog jag mig till stadens bokcafé. Där presenterade Marianne Backlén sin senaste bok. Smockfullt i caféet och en massa olika sorters intresserade åhörare.
Härligt med bokstäver, ord, meningar, språk, författare och läsare. Men nej, det lär nog inte bli besök på bokmässan nästa helg, eller förresten, varför inte? Det kunde ju vara hur intressant som helst. Nån som vill göra mig sällskap i lördag om en vecka?

From → Fritid, Litteratur

Kommentera

Kommentera

