Skip to content

IPad

oktober 27, 2011

Häromdagen såg jag en IPad på nära håll och riktigt in action.
Är jag imponerad? Njaaa.
Vill jag ha en surfplatta? Njaaaa. Inte om jag jag själv ska stå för den och alla kostnader. Men inte skulle det väl vara helt fel om arbetsgivaren skulle förse mig med en tunn teknisk pryl, som är lätt att ta med sig? Men vill jag verkligen vara uppkopplad hela tiden och blixtsnabbt svara på e-post? Uppdatera hemsidan? Twittra? Facebooka? Blogga? Njaaa, tveksamt det med. Livet finns ju också utanför det virtuella.

Nej, vad jag allra helst vill ha just nu är en garnvinda. Ska försöka ta ett allvarligt samtal med mannen i mitt liv och få honom att snickra ihop en. Som Magnus och Petski brukar fråga: Hur svårt kan det va?

From → Teknik

6 kommentarer
  1. greta permalink

    Även jag håller mig helst till det senare,
    det kan ju inte vara så svårt att åstadkomma en sådan för den som vill 😉
    Vi måste ha rätt att vara frånkopplade ibland,
    för att känna avkoppling.

  2. vandravidare permalink

    Jag vill helst ha en hund 🙂

  3. Ibland är det bara så härligt med allt det enkla i vardagen. Som t.ex. en bok eller en bra tidning. Men… jag har ju nog en ny platt Nokia E70… men jag laddar inte in en massa appar till den… ännu :-)… facebook o mejl kanske det blir nån gång på distans, få se (telefonen är min privata, har ganska gamla på jobbet).

    • inges permalink

      Just precis så är det. Själv tror jag det tar lite tid ännu för mig att börja använda e-post och Facebook via de mindre apparaterna. Kanske sedan nån gång i framtiden? Fast då kanske jag har blivit en som avsäger mig datorer helt och hållet? 🙂

Kommentera

