Skip to content

Ge mig min morgon

november 5, 2011

Redan före klockan åtta i morse ryckte mannen i mitt liv upp sovrumsdörren och sade:
– E o F kommer sen hit
– Men int väl nu, frågade jag ännu förlorad i drömmarnas dimmiga värld medan jag febrilt fumlade efter Nokian för att kolla tidpunkten.
Sedan stönade jag, för tidigt, på tok för tidigt. Ge mig min morgon…
Ge mig en chans att sova så länge jag vill…
Men nu är det väl lika bra att fortsätta jobba, disk, tvätt…
Dammsugaren vågar jag inte ge mig i kast med ännu. De i övre våningen skall åtminstone få en rejäl chans att sova ut. Alla behöver väl inte vara uppe på benen enbart för att mannen i mitt liv har råkat vakna lite tidigare än vanligt?

From → Ditt och datt, Fritid

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Inte bara jag » Inges cybervrå

Kommentera

