Skip to content

Elmamässan

november 12, 2011

Har vandrat över 5 700 steg på Elma-mässan i Helsingfors  idag. Och vad har jag sett då?

  • en del hantverk
  • en del broderande symaskiner, men inte fick jag köpa den där snyggt broderade Nalle Puh-bilden inte, morrr!
  • en del böcker
  • en del matvaror
  • nötter, kryddor och torkade frukter
  • en bamse skogsmaskin och dito stockbil
  • vänliga ungdomar från Novia yrkeshögskola (Skuffis)
  • ett julhem från Lovisa, tyvärr kom jag aldrig åt att få sitta ner i gungstolen och sticka på halsduken till Lucian, gungstolen var ockuperad av en ivrig kille i nedre tonåren
  • en del kläder
  • massor av ostar och må alla närmatsproducenter förlåta mig för mitt tilltag att köpa italiensk parmesan, men…. Nå, förstås köpte jag också god ost från Porlom mejeriet, tro inte annat.

Årets mässa var lite mager beträffande hantverksavdelningen. Väldigt mycket folk var det inte heller mellan klockan 10 – 14. Nytt för i år var en Outlet-avdelningen. Där var det tänkt att man skulle shoppa loss rejält. Men det var ganska trångt och… ja, jag hade liksom ingen lust att köpa, köpa, köpa. I bussen på väg hemåt kom jag på att jag kunde ju ha köpt julklappar. Men å andra sidan, vi ska inte ha sådana i år heller. Jag har dock garderat mig med hela 4 rullar julpaketspapper.
Två saker ville jag ha idag: julröd jute och vitt papperssnöre med guldstänk i. Endast det sistnämnda fick jag tag på.

När jag kom hem blänkte golvet nyskurat och diskbänken (-bordet) var tomt och fint, tvätten hängde på tork. Hurra för mannen i mitt liv, som dessutom har hunnit med att byta till vinterdäck åt svärsonen, ta isär en maskin och få den på lastbilsflaken, burit ved och eldat, utfodrat en hel drös med katter osv, osv.
Själv tar jag det bara lite lugnt nu efter mässvandringen.

 

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Just det! Vi konstaterade det redan tidigare – männen i våra liv kan och gör en massa! Vår diskbänk är ofta också skinande fin, om jag sottat och kockat diskar han, och bägge gillar läget 😀

Kommentera

