Skip to content

Mot sitt slut

november 13, 2011

Farsdagen börjar lida mot sitt slut. Av fem barn var hela tre hemma. Dottern firade fadern redan igår, men blev utan ananasgräddtårtan som serverades som efterrätt till dagens mosmiddag. Det är tid och evighet sedan jag senast bakat tårtbotten med mossig konsistens. Men jag klarade det! Yeah! Tårtan fick beröm också av svägerskan. Bror och syster blev nostalgiska och mindes sina föräldrar. Och nej, jag försökte inte alls konkurrera med svärmor, frid över hennes minne. Min avsikt var ju bara att glädja mannen i mitt liv med den tårta han gillar mest. Vi andra håller oss gärna till chokladtårtor av olika slag och är väl inte lika förtjusta i det där med grädde.

Och så gott folk: Ikväll har jag fått årets bästa julklapp. Eller, nåja, jag har ju inte fått den än, men den är på kommande. Just precis, äldsta ättelägget har två veckor ledigt och kommer hem på besök i början av december. Hurra, hurraaa, jag är så glad att jag knappt kommer att kunna sova i natt.

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

