Skip to content
Tags

Ett halvt kilo

november 14, 2011

Ja, alltså nu anspelar rubriken inte alls på att jag tänker försöka gå ner i vikt ett halvt kilo per vecka. Nej, ack nej. Har inte tid att tänka på mat och lever alldeles för oregelbundet. Ingen hälsovårdare eller dietist skulle gilla min matrytm. Ja, jag vet, men en halv liter vatten och ett äpple i arbetsväskan klarar ju det mesta. Men jag lovar, jag ska skärpa mig, inte göra som idag då jag åt frukost kl. halvåtta och sedan ett lätt mellanmål strax efter kl. 13.30. Hoppade över middagen för att det var bråttom i väg till kvällsundervisningen och åt två smörgåsar till kvällsteet strax efter hemkomsten efter kl. 21. Ja, ni ser, vem som helst blir yr i huvudet av sånt. Men i morgon ska jag bättra mig lite…. tror jag…

Men nu kom jag på avvägar, ber om ursäkt. Det var ju det där med ett halvt kilo. Så mycket väger min bit med parmesanost. Men hjäääälp, vad ska jag nu göra med den? För äta upp den kommer jag inte att mäkta med…

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. Apan/Tvillingen permalink

    Först: Grattis till Parmesanen! Kan ju användas till så mycket och god är den ju. Det bästa för Parmesanen är att du lindar in den i en slät kökshandduk och förvarar i kylskåpet. Den håller länge, men kan bli lite torr och ibland få sprickor på ytan. Några italienska vänner rådde mig då att pensla ytan med lite whisky! Det fungerade bra. Även om ytan är torr går den ju att riva, eller skär bort en torr bit och lägg i en soppa till exempel. Smakförhöjare av rang. Lycka till med besten!

    • inges permalink

      Åh, tack för värdefulla tips. Nu kommer jag nog att klara av besten. Jättegott är det faktiskt, men jag kan ju inte äta hur många ostsmörgåsar som helst heller.

Kommentera

