Skip to content

Korvar

november 18, 2011

Ända sedan jag kom hem från Hantverksmässan i Tammerfors, ikväll vid sisådär 20.30-tiden, har mannen i mitt liv tjatat om att jag ska koka knackkorvar. Lite förundrat har jag skakat på huvudet. Vilka korvar? De blev ju till sås i söndags. Men… han kanske hade varit och handlat idag medan jag var borta?

Mannen i mitt liv tog fram en kastrull, tappade vatten i den och satte den på plattan. Efter en stund när vattnet blivit varmt gick han till kylskåpet för att ta ut korvarna….
Snopet, inga korvpaket fanns… nu är hungern svår i huset…

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Kokt knackkorv, måste han ju ha menat, det är gott!

    Förresten är jag så avis på dig, jag ville också gå på mässan. Hoppas du hade kul!

    • inges permalink

      Jo, det var det han menade, men i kylskåpet fanns bara morötter. Ingen har handlat sedan jag var till affären förra veckan.
      Det var superduper härligt på mässan. Så mycket att se på, så många härliga och ljuuuvliga garner, så det vimlar fortfarande i huvudet.

Kommentera

