Skip to content

Rädda mig

november 22, 2011

För att spinna vidare på gårdagens tema: Idag behövde jag räddas igen. Den här gången agerade mannen i mitt liv räddande ängel och fixade till färgskrivaren så jag behjälpligt kunde skriva ut materialet till kvällens kurs. Den svarta skrivaren har helt lagt av, för färgen är totalt slut. Hjälper inte att det finns tomma färgkassettlådor ända upp till taket. De är som sagt tomma…
Ingen färg, ingen utskrift.
Sedan krånglade det tyvärr till sig i datasalen ikväll och då fanns inga räddande änglar till hands. Videoprojektorn fungerade inte så det blev för mig att springa runt som en skållad råtta. Ingen bra start på veckan, suck. Tur att det bara är två och en halv vecka kvar med undervisning.

Igår bjöd mannen i mitt liv på en sen middag. Underbart gott att få riktig mat då jag kom hem vid 21-tiden. Idag har jag blivit bjuden på en sen lunch bestående av broccoli-, skink- och auraostpaj. Mumsfilibabba. Och imorgon kväll vet jag vad jag får…

From → Ditt och datt

2 kommentarer
  1. livetsmeningar permalink

    Underligt med printersvärtan! Den har en tendens att ta slut just när den som mest behövs hos oss också! Vår printer skall ha av ALLA färgerna fast jag bara vill printa i svart….och innan man har ny svärta hemma…!
    Men printar du hemma det som du ska ha till jobbet?

    • inges permalink

      Jo, svärtan är som alla andra tekniska grejer. Slutar förstås att fungera just när de som mest behövs.
      Och jo, jag är så arbetsvillig att jag skriver ut materialet hemma. Tänk om arbetsgivaren skulle förstå att uppskatta det. Inte alla som är så billiga i drift! 🙂

Kommentera

