Skip to content

Två vinterrockar

december 12, 2011

I kväll övergav jag pysslet på köksbordet och åkte norrut för att hälsa på mor och lillasyster. Den sistnämnda bör ju också få träffa ”irländaren” innan han återvänder i fredag. Snyft, snörvel. Hur ska vi här i huset överleva?
Hos mamma väntade en spännande låda, som hon tydligen glömt bort, alternativt tänkt dra fram när det blir aktuellt. Lådan innehöll två vinterrockar, som var till mig. Den svarta är perfekt och just min färg, den ljusgula är stor, men användbar om man behöver lager på lager-klädsel. Tack till yngsta systern,  som tänkt på mig.

Här hemma har mannen i mitt liv baxat in lite stolar, tre köksstolar och en fåtölj. Den skall han själv ha. Alla fynd från återvinningscentralen i grannstaden. Jätteförmånligt och till all tur begagnat så man inte behöver gräma sig över husdjurens vassa klor.
Själv fick jag boken Just for fun av Linus Torvalds. Alltså nu finns det ännu mera att syssla med på det stundande jullovet…

Nu måste jag väl tömma köksbordet? Eller kanske jag skulle pyssla en liten stund ännu innan jag lägger mig. I morgon är det tidig väckning, men inte på grund av Lucia utan på grund av städning och det på jobbet. Håller tummarna att jag på eftermiddagen/kvällen får följa med mannen i mitt liv som ska på möte till huvudstadsregionen. Jag kunde gå på klappjakt…

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

