Skip to content

Glitter utan glamour

december 14, 2011

I vårt kök glittrar det över allt. Köksbordet har varit ockuperat hela eftermiddagen. Och nu är yngsta ättelägget sur på sin mor ev. sin far eller sin bil. Lite osäkert eftersom han vägrade säga ett endaste ord nu i kväll när han äntligen hade fått igång sin bil i grannstaden och kunde komma hem. Gissa vad han ska få i julklapp? Jo, en ny startmotor förstås. Undrar vad en sådan mackapär kostar? För tänk om det överskrider min klappbudget? Nå, må vara hur som helst med den saken. Han behöver sin bil eftersom han har en mor som far (=flänger omkring) och inte kan räkna med att låna min Adam-plåtlåda.

Glittret ja, julkort, julkort, klistra, limma, jaga adresser, skriva, kuvertera och klistra igen. De nio första är färdigtskrivna, men jag har inalles 40 frimärken. Hmmm, ser ut att bli en lååååång natt. Har ni förresten sett att på årets julfrimärke är det nystan. Måste nog spara ett bara för den orsaken.
Vi fick vårt första julkort idag. Det värmde, för det stod ”Hjärtligt tack till goda grannar”. Egentligen kan jag inte alls ta åt mig av den äran för det är nog mannen i mitt liv som varit den hjälpsamma och ställt upp när helst det behövts.

From → Ditt och datt, Fritid

Kommentera

Kommentera

