Skip to content

Eldiga Lasse

december 27, 2011

Dan före dan gick jag på stan (se där, det finns ännu lite ådra kvar efter de 35 julklappsrimmen!) tillsammans med yngsta ättelägget. Det var härligt i stan. En massa glada människor och ingen stress. Vi tog det också lugnt och struntade i alla halvfärdiga julförberedelser.
I stan finns en massa härliga småaffärer och vi besökte en hel drös av dem. Inte så att vi var på jakt efter julklappar. Nej, icke då, men hur det nu var fick yngsta ättelägget syn på det ena och det andra och så hade vi plötsligt handlat fastän vi ju inte skulle! Vilket påminner mig om att jag har förlagt en julklapp och ännu har tre stycken att packa in. Nej, ho-ho.

Men alltså för att återgå till det jag skulle skriva från första början: (förlåt dottern, inte meningen att jag ska trassla in mig så här, vet att du gillar kortfattat och sakligt, men jag är ju lite råddig så här på jullovet). Vi startade faktiskt vår rundvandring i Lilla Hugo, delikatessaffären vid torget. Där finns en så härlig ostdisk att jag blir knäsvag så fort jag tänker på den. Köpte en bit blåmögelost åt mamma (förlåt att jag nästan har ätit upp den när jag varit där på besök) och en åt mig. Och där jag stod helt oskyldigt vid ostdisken vände jag blicken norrut och vad fick jag syn på då?
Jo, eldiga Lasse! Jag ropade till så att yngsta ättelägget blev röd om kinderna.
Resten av dagen svävade jag på senapsgula moln.
Vilken lycka! I stan finns det alltså möjlighet att få tag på Lasses eldiga.
Tack, tusen tack, nu behöver jag inte besvära ålänningar med diverse beställningar mera.

From → Ditt och datt, Fritid

2 kommentarer
  1. Jag klarar mig inte längre utan Märtha Westerbacks Baccatum´s Hot Grape Jelly…

    • inges permalink

      Vågade inte köpa en endaste burk, för anade vartåt det skulle barka. I år har jag åtminstone klarat mig över hela julhelgen UTAN att öppna asken med Fazers gröna kulor. Jihaaaa! Det tar sig!

Kommentera

